tåg,tåg,tåg tåg?

lördag den 4:de

Åkte med tåget kl13:27 från terminalen till Malmö där vi var tvungna att byta till ett annat för det var något fel på det så vi fick inte köra över bron till köpenhamn (dit vi skulle). När vi har slagit oss ner i tåget börjar lokföraren prata i micken. Han låter sten packad och som om han försöker klämma ut en skit samtidigt som han bablar.

Söndag den 5:te

När vi hade kommit till Paris med tåg skulle vi ta oss till ett annat tåg med tunnelbanan. När vi kom på tunnelbanan råka(?) mamma smocka till en kvinna med sin ryggsäck utan att märka det. Tre sekunder senare sa hon "hm.. jag ska nog ta av mig min ryggsäck så jag inte smockar till nån"..  Sen lyckades hon ställa sin väska på en gammal bitter satkärrings fötter. Som kallade oss för jävla utlänningar och drog alla besvärjelser hon kunde. Jag kan fortfarande höra hennes röst och se hennes läskiga nuna framför mig.. Fast nu efteråt kan man ju alltid skratta åt det HAHA

Nu har vi varit i Nice (Frankrike) se i Söndags kväll. Hittils har vi kollat in en jätte vacker kyrka, den störta ryska kyrkan utanför Ryssland, badat och sorlat, käkat musslor med pommes.

Vi bor i en lägenhet som vi har hyrt av en svensk kvinna. Den ligger i gamlestan, omringat av mysiga gränder och dofter av ny lagad mat. Jag trivs bra här. Skulle dock vara ett stort plus om jag kunde mer franska. Fast engelska funkar för det mesta.
Nu ska jag läsa och sen sova, upp tidigt imorgon. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Jessica

jag saknar dig <3

2009-07-07 @ 22:03:00
URL: http://fantastique.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0